Klickrent

Chrillan & Karra

Dagligt arkiv: 31 oktober, 2007

Utmaning mm

På träningsfronten råder för tillfället stiltje… Dagliga promenader är vad de fyrbenta får nöja sig med för tillfället. Förkylningar, jobb, tentaplugg osv, räknas det som giltiga ursäkter??

Så mycket intressantare då att Rätts små barn är "officiella" nu! Bilder och mer info om Rask, Ricko, River, Raya, Raska och Rina finns på Örnnästets hemsida!

Och så har Rätt blivit utmanad av lilla Accta. Han ska berätta 6 hemligheter om sig själv, och sedan utmana 6 nya vovvar. Eftersom han inte är så bra på tangentbord har han bett mig om hjälp:

1. Egentligen kan jag ganska många av de saker matte försöker lära mig på appellplanen. Det är bara det att hon inte alltid fattar att jag vet ett bättre sätt!

2. Jag ÄLSKAR lerdikesracing! Kanske ingen större nyhet, men saken är den att leran gör min päls väldigt fin och väldoftande, och att jag är så fåfäng har jag väl inte direkt skyltat offentligt med tidigare…

3. Ovanstående fakta har inte matte insett, vilket för oss direkt vidare till nästa hemlighet: Jag tycker det är otäckt att bada! Ja, alltså inte nere i Västerfjärden eller så, utan med schampoo och duschslang och sånt… Bouhääää, så otrevligt! Och är man en tuff schäferkille så håller man det ju gärna för sig själv att en del saker är äckliga!

4. Dammsugaren… En del kanske tror att jag tycker den också är otäck, men det är visst inte därför jag skäller på den och försöker bita den i snabeln i bland! Näpp, den ska mördas ihjäl helt enkelt! SÅ är det! Och jag är INTE rädd för den!

5. Jag brukar ju få korv å sånt när vi tränar jag o matte. Smaskens som bara den, men jag har en hemlig last som slår det mesta! Morötter!! Fantastiskt så gott! Muta o jag kan smälla i oss flera stycken jättefort om vi får! Hoppas bara inte att det där lilla Zkrället får våra morötter nu sen han flyttat in…

6. Jag älskar att stå på huvudet i sängen bredvid matte! Skitmysigt!! Speciellt om hon kliar mig lite runt öronen samtidigt!

Och dessa 6 vovvar utmanas:

Lita Till Krazy
Norpatorps Weto
Enduros Allt-I
Råggrindans Kiri
Norpatorps Osis
Cefeus Fabulous Fabian